reklama

Keď Euroval, tak prečo nie Bytoval

Už nejaké obdobie sledujeme dianie okolo problematiky eurovalu a pre bežného radového občana je ťažké sa z toho vynájsť, prečo áno eurovalu, alebo prečo nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Mal som tú česť zúčastniť sa niekoľkohodinovej prednášky o eurovale u poslanca NR SR Jozefa Kollára (SaS) a musím priznať, že vie byť dosť presvedčivý, čo sa týka argumentov "prečo nie euroval".

Ako divák zase vnímam z médii názory ostatných politických predstaviteľov a začínam mať dojem, že ten euroval je skvelá vec a bol by hriech ho nepodporiť.

Tak som myslel na to, že ak to funguje v celej Európe, prečo by to nemohlo fungovať aj na Slovensku a v malom merítku.

Čo keby sme problémy zadĺžených domácností, ktoré si nestíhajú plniť svoje záväzky (napr. z dôvodu straty zamestnania a pod.) riešili podobným nástrojom ako je Euroval a nazvali ho "Bytoval".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na domovej schôdzi požiadam o nadhodenie tejto problematiky. Schválime si solidárny program výpomoci v prípade ak niektorá z domácností z bytového domu sa dostane do finančných ťažkostí, tak ostatní mu pomôžu z problémov sa dostať von. Zatiaľ to znie dobre.

Ja predložím návrh, od ktorého očakávam, že s ním všetcia budú súhlasiť. Riško nesúhlasí, tak sa na neho všetcia škaredo pozeráme, ako si dovolil nesúhlasiť a byť taký nesolidárny voči tým, ktorí to najviac potrebujú. Prirodzene schválime to aj bez neho.

Chválabohu je to schválené a môžme začať kvalitnejšie žiť.

Je síce pravda, že vždycky sa nájde niekto kto si povie:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Nestíham splácať hypotekárny úver banke, ale nevadí, pôjdem do banky a vypýtam si ďalší, aby som z neho splácal ten 1. úver. Banky mi radi požičajú i keď si neplním záväzky, ale oni sú radi, trocha mi zvýšia úrok a bude to fajn.

Kúpim si nové luxusné autíčko, veď nejak bude. Lízingové splátky pošlem rovno susedom do Bytovalu, nech vedia čo ich čaká. Deti pošlem na Harvard, i keď peniažky na vzdelanie našetrené nemám, ale veď susedia radi prispejú, veď máme Bytoval.

Keď už úvery vôbec nebudem stíhať splácať, tak čo už. Zavolám do banky a banka mi prirodzene 50% dlhu odpustí a zvyšok doplatia susedia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No už mám aj dlhy vysporiadané, bytík mi ostal, s novým autíčkom sa jazdí dobre, deti vzdelanie získali, to im už nik nezoberie. Nechápem ako môže byť niekto proti Bytovalu.

Síce susedia to budú ešte nejaký čas za mňa splácať, ale veď to sme chceli nie?"

Ja síce makroekonomike nerozumiem, ale ťažko sa mi stotožňuje navrhovaným riešením dlhovej krízy. Keby išlo o pomoc deťom v Afrike, ktoré umierajú každý deň na podvýživu, tak budiž, buďme solidárni a pomôžme im. Ale máme pomôcť Taliansku a Grécku?

Tento rok som si doprial dovolenku v Taliansku, bolo krásnych 40 stupňov, len jednu chybu to malo. Od 11:00 h do 14:30 h som sa mohol na bazén len pozerať a kúpať bolo zakázané, lebo plavčík mal obedňajšiu siestu. Obchody a reštaurácie boli zavreté. Krása. A potom sa čudujú, že im krachuje ekonomika, keď pol dňa nepracujú..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No neviem, mne sa to nejak nezdá..

Peter Balogh

Peter Balogh

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád dobré víno, parnú saunu a svoju prácu, ktorá ma napĺňa. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaOstatnéSúkromnéReality

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu